1. Kreatywność
Pracodawcy cenią sobie współpracę z osobami, które potrafią myśleć nieszablonowo i chętnie dzielą się swoimi pomysłami. Liczy się więc kreatywność, postrzegana także jako umiejętność twórczego rozwiązywania problemów. Mile widziane jest również wykazywanie się inicjatywą.
2. Zaangażowanie
Zaangażowany pracownik potrafi rzetelnie wykonać powierzone obowiązki i wziąć za nie pełną odpowiedzialność. Rekruterzy zwracają uwagę także na poziom wewnętrznej motywacji. Osoby przejawiające silne nakierowanie na realizację celów odnajdują się w realiach branżowych oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie całej firmy. Wielu pracodawców dostrzega w nich inspirację dla pozostałych pracowników.
3. Komunikatywność
Umiejętności komunikacyjne wciąż znajdują się na wysokim miejscu wśród cech, na które pracodawcy zwracają szczególną uwagę. Dzięki kompetencjom w tym zakresie pracownik nie ma problemów z jasnym wyrażaniem swoich myśli, z odnalezieniem się w zespole czy budowaniem trwałych relacji z potencjalnymi odbiorcami towarów lub usług. Komunikatywność jest bardzo ważna w branżach nakierowanych na obsługę klientów.
4. Praca pod presją czasu
Dla wielu pracodawców ważna okaże się gotowość do wykonywania obowiązków pod presją czasu. Umiejętność radzenia sobie ze stresem ma dzisiaj bardzo duże znaczenie. Ważne są także zdolności organizacyjne, które wpływają na efektywne zarządzanie sobą w czasie. Pracodawcy cenią osoby posiadające wysoko rozwinięte umiejętności planowania, dla których przestrzeganie krótkich terminów nie będzie trudnością. Dzięki tym kompetencjom można zdobyć zaufanie szefa i angaż przy kluczowych projektach.
Sprawdź porady na https://porady.pracuj.pl/