Jak przebiega proces rekrutacji w firmach?

Dobrze zorganizowana rekrutacja pozwala pracodawcy nawiązać kontakt z różnymi osobami, zweryfikować informacje podane w CV i sprawdzić umiejętności praktyczne. To złożony, ale skuteczny cykl – poznaj metody rekrutacji, aby jeszcze lepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej.

Etap 1: Przygotowanie ogłoszenia o pracę

Publikacja oferty jest pierwszym, ale bardzo ważnym etapem w procesie szukania odpowiednich kandydatów na dane stanowisko. W ogłoszeniu znajdziesz dokładny opis stanowiska oraz wymagania, jakie musisz spełnić. Pamiętaj, aby przed wysłaniem swojej aplikacji dokładnie przeanalizować kluczowe informacje, co pozwoli

Ci spersonalizować CV – skup się w nim na kompetencjach, które mogą być przydatne na konkretnym stanowisku.

Etap 2: Weryfikacja CV i listów motywacyjnych

W odpowiedzi na ogłoszenie pracodawca otrzymuje aplikacje kandydatów i jest zobowiązany do dokładnego zapoznania się z ich CV i listami motywacyjnymi.

Zadbaj o to, żeby Twój życiorys był czytelny i zawierał najważniejsze informacje dotyczące wykształcenia, doświadczenia, kompetencji miękkich, odbytych kursów oraz zainteresowań.

Etap 3: Rozmowa telefoniczna z wybranymi kandydatami

W kolejnym etapie rekruter kontaktuje się z wybranymi osobami – często przeprowadza wstępną rozmowę przez telefon. Zadaje pytania dotyczące doświadczenia

i umiejętności, a następnie zaprasza na spotkanie w siedzibie firmy w wyznaczonym terminie.

Etap 4: Pierwsze spotkanie z kandydatem

To jeden z najważniejszych etapów w procesie rekrutacji. Pracodawca pyta o kompetencje, najważniejsze sukcesy zawodowe oraz mocne i słabe strony.

Na spotkaniu uczestnik otrzyma odpowiedzi na pytania, które go interesują, np. na temat obowiązków, możliwości rozwoju itd.

Etap 5: Wykonanie zadania praktycznego

Niektóre procesy rekrutacyjne składają się z kilku etapów. Wówczas sprawdza się umiejętności kandydata w praktyce. Zadania mogą polegać m.in. na odegraniu scenki lub uzupełnieniu testu językowego. Jedną z metod rekrutacji jest Assessment Center – podczas sesji kandydaci wykonują różne zadania indywidualnie

i w grupie.

Etap 6: Wybór najlepszego kandydata

Ostatnim etapem rekrutacji jest wybranie osoby, która posiada pożądane kompetencje i najlepiej wpisuje się w profil oraz działalność firmy.

Jeśli nie uda Ci się otrzymać stanowiska, o które się ubiegasz, nie zniechęcaj się. Spróbuj wyciągnąć wnioski i lepiej przygotować się do dalszych procesów rekrutacyjnych.

 

Przeczytaj również: porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/zwolnienie-chorobowe-wszystko-co-warto-wiedziec

 

Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.